11 aug. 2011

Före bilder

Under det senaste 2 åren har vi expanderat vårt hem genom att isolera och inreda vinden. Då vi är inyhysta i en gård  från 1849, blev det en hel del jobb. Tyvärr tyvärr.. så glömde jag att knäppa kort på hur vinden såg ut innan den blev en bostadsyta. Men vad som fanns där var timmerväggar, en skorstensmur och vackra trägolv :) Nu har det blivit 3 rum + klädkammare. Kommer kanske att lägga ut lite bilder därifrån en annan dag men idag tänkte jag visa hur vår hemska trapp upp till övervåningen såg ut fram tills för bara ett par månader sedan!!

Trappen! Brant, smal och fallvänlig :/


Trappen sedd från hallen.. Detta är det enda kort jag har som även visar lite av hur vår forna hall såg ut. Hallen fick sig också en välbehövlig omgång i samma veva som trappen. Men vad kortet ändå förtäljer är den hemska färgen på dörrar och lister.. å för att inte tala om den hemska korkmattan!! 
Inför hela renoveringsprojektet var jag helt inställd på att allt skulle bli vitt. Jag ville ha ljus i vår så dystra hall.. och så var tanken ända in i det sista... "Efter bilderna" lägger jag ut lite senare idag. För nu ska jag gå och laga lite mat, svensk husmanskost, Fläsk med löksås och potatis!!

1 kommentar:

  1. Haha...nä men den var väl snygg?? Vet inte om du kommer ihåg hur snygg våran var för x antal år sen?
    snarlik ...hahaha.
    Blir ju jättefint det där!
    Se upp så ni inte lackar dit halkvarningen igen bara:-!
    Kramis

    SvaraRadera