24 aug. 2011

Kreativitet

Jag vet att det är några väldigt kreativa människor som brukar kika in i min blogg, så det här inlägget är till er :)

Jag själv är väldigt sällan kreativ, kan bero på att jag föddes utan konstnärlig ådra. Och hur kul är det att skapa saker som bli fula och oanvändbara??!! Haha :-)

En av mina käraste möbler är ett bord som min morfar gjorde på 40-talet. Jag fick aldrig äran att få träffa honom då han dog när min mamma var i tonåren. Jag tycker att bordet är väldigt charmigt, men tyvärr har det farit lite illa genom åren och blivit rangligt.

Morfars trådrullsbord!!

Och ja, jag vet att jag borde ställa nått finare på bordet än en gammal ful stereo. Men för tillfället är det placerat i min läs-,musik- och spelhörna i väntan på bättre tider!! Någon som känner sig sugen att prova knåpa ihop ett bord? Fast trådrullar i trä är kanske svåra att få tag i numera!

1 kommentar:

  1. Några trådrullar har jag tyvärr inte! Men vilket fint bord! Och än finare med en historia bakom!! Kram kram!

    SvaraRadera