17 sep. 2011

Torkställning

Haha ja ni undrade ju vad det var för tok jag hade hittat på med mina girlanger.. (tidigare inlägg) Det var faktiskt enbart en praktisk lösning när jag skulle torka min svamp! Har inte plats att sprida ut dem på brickor över halva huset i flera dygn. Nu torkar de praktiskt fritt hängande och jag behöver inte gå och vända på dem! Och så här i efterhand blev det en rolig utsmyckning över spisen också!

Idag åt vi grillat till middag. Måste passa på innan säsongen är slut, för det är ju så himla gott. En annan sak som jag kommer att sakna nu när värmen försvinner bort är att kunna gå ut till växthuset och plocka in det man behöver till salladen.



Solmogna tomater från växthuset... mums.. nästan som godis


God natt <3


1 kommentar:

  1. Tjing där!

    Du jag såg inte att det var svamp!
    Men det var ju lite smart!
    Vi har både fryst in färsk och torkat...ja, inte fryst de torkade..hm...svenskan är på topp ibland!

    Hur gör du på tisdag då??

    Kramisar

    SvaraRadera