6 okt. 2011

Det var inte igår

Tänkte att jag skulle uppdatera lite om vad som händer på vår tomt, för det var ju ett tag sen jag bloggade om det här i min "husblogg" haha, men hus och hem är väl egentligen nästan samma sak och jag bloggar ju om mitt hem! Men det finns säkert en hel del husbyggare som kommer hit och känner sig snuvade och lurade. Men till dem säger jag så här; I år kommer det inte att ske nått mer på vår tomt än markarbete. Men nästa år kommer det förhoppningsvis börja hända lite på byggfronten! Så då kanske min blogg blir mer spännande för er och mindre rolig för de som gillar hem och inredning. Man kan ju inte behaga alla, även om jag skulle vilja.

I helgen som var kom sambon igång med grävningen igen och fick bort all matjord. Nu är det bara massor till förbannelse som ska bort! Men det är roligt att vi nu kan se konturerna på det som komma skall.


Här kommer vårt garage att stå.


Gårdsplanen framför entrén. Hos oss blir baksidan framsidan och tvärtom, hihi. Stugan som ni ser på bilden hör till granntomten och det ägs av min syster med familj.

Det här kortet är tagen från det över hörnet av garaget och jordhögen som ni ser är placerad mitt i vårt hus.

6 kommentarer:

  1. Det ska bli så roligt att följa ert husbygge. Vi har ju aldrig byggt nytt "bara" renoverat... Spännande att få se hur ni tänkt!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Men gud vilken tomt! Med sjöutsikt! Nu blir jag allt lite avis ; )

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar utsikt ni kommer att få från huset! Fantastiskt! Lite avis blir man ;-).
    Har ni någon badstrand där också?

    Stor kram,
    Ylvali

    SvaraRadera
  4. Ohh vad spännade att bygga , vi ska kanske också bygga nytt snart , ska bli så roligt !
    Ha en underbar Fredag .

    // Pernilla

    SvaraRadera
  5. Jag kan fortfarande inte smälta den utsikt ni kommer att få från ert hus då det är klart. Så läckert! Kämpa på, hej å hå!
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  6. Hej Igen!

    Hoppas att ni hinner undan lite nu.
    Å bra nog spännande ska det bli att se hur huset växer fram i denna fina utsikt!

    Läste ditt bulltips!
    Det måste jag bara prova!

    Nu blev jag sugen på Fattiga Riddare.
    kom på att det blir ju lite som tipset!

    Kram!

    SvaraRadera