11 nov. 2011

Fredag

Så var det helg igen... Det blev inget blogg inlägg igår och ett väldigt kortfattat sådant nu!

Igår inhandlade jag ett nytt modem/router och en extern hårddisk (som ska kunna användas genom routern) och det är det som har tagit min tid ifrån er. Det tycker jag är ganska taskigt.

Jag är faktiskt rätt teknisk av mig och brukar kunna få till det allra mesta. Men den här hårddisken vill inte riktigt lyda. Antagligen är den inte 100 % kompitabel med router. Men i så fall borde väl inte försäljaren föreslå mig att köpa dem tillsammans?!

Ja, ja... internet fungerar i alla fall och det är ju en början! Får se om jag hinner/orkar med ett roligare inlägg ikväll, nu ska jag städa och förbereda inför kvällen. För då kommer det gäster som ska bjudas på mat!


Så här såg det ut utanför dörren 5 november 2009.

5 kommentarer:

  1. Oj, jag trodde först att det var en bild från idag. Och tittade ut genom fönstret här, där man nästan kan tro att det är vår. :)
    Vad fint ni bor! Rena bullerbyn!
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Ja tänk vilken skillnad på vädret, och den milda temperaturen ska tydligen fortsätta!!! Jättemysig bild!!

    Helgkramiz aka

    SvaraRadera
  3. Åh, vilket strul med datorn! Sånt där är det jobbigaste jag vet, även fast jag tycker att jag också är hyfsat teknisk. Förut kunde jag bara be sonen hjälpa mig, men det är ju lite svårt nu när han bor i Visby ;-).

    Jag trodde först att det hade snöat hos er i natt, tills jag såg att bilden var från 2009. Hoppas att det dröjer läääänge innan vi får snö :-).

    Ha en fin helg!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  4. Hoppsan, trodde också att snön hade kommit till er där uppe i norr! Så var det ju inte - hoppas den håller sig borta ett bra tag till både hos er och här nere i Skåne!
    Ha en härlig helg!

    Zuzza

    SvaraRadera
  5. Jag förstår din frustration helt... Har ju varit utan dator länge nu men nu tycks den vara fixad! Jag gillar snö och tycker det är fint när det ljusar upp men jag känner att det gärna får dröjja lite till innan den kommer. Vi hade ju ganska mycket av den förra vintern! Hur går det med hus bygget, hur mycket hoppas ni hinna göra innan snön och kylan kommer?
    Ha en riktigt bra dag!
    Kram

    SvaraRadera