17 dec. 2011

Lilla julafton, del 2

Det blev visst en sent inlägg idag också. Vet inte riktigt vad jag har sysslat med idag... 

mest ingenting alls. Men det behövdes verkligen. Känns som att jag håller på att dra 

på mig en ordentlig förkylning!

För att göra en kort sammanfattning av resten av kvällen igår, så var det någon som 

otåligt gick och väntade på tomten...



Vi tittade och tittade efter tomten genom fönstren, vi öppnade även fönstret och ropade

högt efter honom. Utifall han inte hittade fram.

Ps. Om någon saknar sin rosa visselpipa så vet jag vart den finns ;))



Äntligen dök han upp där utanför fönstret

och eftersom han var lite läskig fick han inte komma in utan fick lämna julklapparna i farstun!

Därefter delas många julklappar ut.

Jag och sambon fick ekplankor, så nu kan vi äta plankstek *gott*

Vet bara inte riktigt hur de ska få plats i vår lilla ugn!

Sen fick jag även den här lilla söta tomten...




Tack familjen Niehoff  för de fina julklapparna!!






4 kommentarer:

  1. Mysigt! Men lika bra att tomten fick stanna utanför. Ungarna här har också tyckt att han ser rätt otäck ut. Och det gör han oftast, så jag förstår dem :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Mysigt med lille jul! Här har det kommit 10 cm snö sedan igår och allt är vitt och juligt. Hoppas att det ligger kvar nu utan blask till nästa helg. Du får maila mig en ritning på er tänkta trädgård och vad ni vill ha den till så kanske det dyker ner ett förslag i brevlådan....
    Ha en go kväll.
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Men knack knack i julestuga!

    Oj vad det har varit spänning hos er helgen då!
    Mysigt!
    Plankor behöver vi nya oxå!
    Bra att du skrev det så jag hinner fylla på önskelistan!

    Å jag håller definitivt med dig!
    Hellre extrakilo än nada njutning av livet!

    Visst...många har ett intresse att träna och sköta om sig...gör jag oxå, men när det gnälls du vet...nja...lite genomskilnigt om man säger så.

    Här försöker vi tvinga i Märtis vätska...ilsken som ett bi, men annars får vi fara in....ungar!

    Kram och mys i julmojset!

    SvaraRadera
  4. Hej min vän..Ja jisses inte har man många lugna stunder inte men de gör absolut inget. Guuu så härligt att få fira lite jul redan. Jag hade en far som smög på fönstren som tomte när jag var liten. Började några veckor före jul. Det är något man minns hela livet. Så fint ni har de, sååå julmysigt. Önskar dig en underbar julvecka...

    Julkramar Lisa,,,jisse så juligt de blev

    SvaraRadera