2 dec. 2011

UFO


Jaha, så var det helg igen och snart är det andra advent och vips så är det julafton! Vi har inte så mycket planerat den här helgen förutom att dra upp vår flotte på land innan sjön fryser till is.




Ljusbricka på bordet i tv-rummet.

Jag tänkte att det kunde bli snyggt med en liten ljusslinga på brickan så jag köpte en batteridriven.

Fast jag måste erkänna att jag tycker att den är snyggast släckt.




För det ser ut som ett flygande tefat har landat på vårt bord när den är tänd, hi hi.

Jag kunde väl inte tänka mig att det kunde vara så starkt sken från en liten batteridriven ljusslinga.

Vad ska ni hitta på i helgen?

Tack för alla fina kommentarer ni lämnar, jag blir så glad varje gång!


5 kommentarer:

  1. Jättefin ljusbricka du har gjort - fin både tänd o släckt!
    Önskar dig en härlig o lugn helg - passa på innan riktiga julstressen slår till!
    Själv ska jag träffa en gammal vän som jag inte sett på lääänge. Det blir först en tur till ett gigantiskt köpcentrum vi har strax utanför Helsingborg - satsar nog på inrednngsbutikerna! Kommer att vara massor med folk att "slåss" med...gissar jag!
    Sedan väntar mannen på oss med middag när vi shoppat färdigt :-)
    Söndag måste vi till IKEA...ännu mer folk att "slåss" med!

    Kram
    Zuzza

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte nog den var rätt läcker även som tänd...Lite kul faktiskt!
    Och jag förstår att jag får vänta lite på ritningarna då :) Men vi får väl följa med i flytten sen också? Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. Hej vännen :)
    Så fint ljusfat. Ser lite ut som nyårsfest. Jag gillar silver. ljusslingan ser också mysig ut tycker jag!
    Min gran gjorde jag av en tidning om jag formade till en kon. Klippte botten rak. Fyllde konen med aluminiumfolie så den blev kompakt och stadig. Täckte även utsidan med aluminiumfolie. Så inte mossan skulle göra pappret fuktigt.
    Sedan började jag med att fästa en ståltråd i toppen och sedan lägga mossan från toppen till botten och linda ståltråden runt, från topp till botten. Trädde på pärlor på tråden innan men de kan man ju fästa med ståltråd i efterhand.
    Lycka till<3
    kramkram<3nettan

    SvaraRadera
  4. Ett trevligt litet ufo i alla fall :-).
    Jag tycker många ljusslingor har ett för blått sken. Bra idé det där med batteridrivet :-)

    Kram,
    Yllet

    SvaraRadera
  5. Dom batteridrivna slingorna är himla bra så man kan dekorera med dom lite här och där. Har ju min slinga på ett fat också :)

    Trevlig lördagskväll!
    Kram Helena

    SvaraRadera