13 dec. 2011

Vik hädan

Dagen började jag med att titta på lucia på tv, sen blev det inget mer lucia firande för min del. Hade tänkt köpa hem några lussekatter för lite mysfika på kvällskvisten med familjen. Men det for ur skallen!

Lussekatter är något som starkt förknippas med lucia, men jag fick genom tv:n i morse veta att Lusse är lika med Lucifer (djävulen). Och enligt Wikipedia bakades just lussekatter för att hålla djävulen borta. Tänk att man (jag) får lära sig nått nytt nästan varje dag!

Här kommer en super suddig bild på vår utegran.... eller flaggstång som kan man också kalla den för.


2 kommentarer:

  1. Hej hej!

    Ja någon jävul vill vi inte ha på besök. Bäst att äta mycket lussekatter. Fin flaggstång-gran. Vår granne har en sån belysning, den lyser också upp hos oss, det är vi glada för :-)

    Ha det bra, Kram!

    SvaraRadera
  2. Hade jag ingen aning om! Ja, det är alltid kul att lära sig något nytt, det blir man aldrig för gammal för :) Kram, Marthina

    SvaraRadera