21 jan. 2012

Påsk?

Jag förknippar fortfarande gult med påsken. Är det någon mer som gör det? Eller är det BARA jag som är efter, seg, behind..... ?! Gula kläder, särskilt på sommaren tycker jag ser fräscht ut men när det kommer till inredning så tycker jag att det andas påsk.

Igår fick jag hem mitt första prenumerationsnummer av Drömhem & Trädgård som jag fick i julklapp av mina snälla föräldrar.




Det är med tanke på omslaget till denna tidning som jag fick mina funderingar.

Jag säger ja till färger i inredning.

Jag säger ja till att ta in solen.

Jag säger ja till att välkomna våren...

Men jag vill inte inleda påsken i januari :))

Men det är väl bara otrendiga jag som inte förstår mig på! Hahahaha

En helt underbar tidning i övrigt vill jag lova!

Det var mina funderingar för idag. 


Hoppas ni har en trevlig helg!!

7 kommentarer:

  1. Jag håller med! Jag må vara otrendig men gult är påsk! Men i min värld får vi gärna vara lite otrendiga!!! Man mår ju liksom bra ändå!!
    Kram och trevlig lördagskväll!

    SvaraRadera
  2. Ah... Det var precis vad jag tyckte! Tänkte att det måste ha blivit fel... Undra hur det ser ut till påsk i år när de redan kört den gula?!
    Annars var det en lika bra tidning som alltid.
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Håller absolut med, jag har ganska svårt för gult öht... Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej du!

    Vilken härlig och fin blogg!
    Jag håller med dig! Gult är en färg som jag aldrig gillat utan mest förknippat med påsk! Men i år verkar den vara trendig!

    SvaraRadera
  5. Personligen har jag till och med haft svårt för gult till påsk... Men det finns något spirande, en lust att prova gult i inredningen nu. Passar ju fint till grått som jag har överallt. Eller är det bara grupptryck? :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  6. Gul är en svår färg. Det är helt enkelt för mycket Påsk över den. Samma sak med röd men där använder man sig oftast av så många nyanser att de har lyckats snurra bort mig.

    SvaraRadera
  7. Jag fick min tidning i lådan idag... 1 vecka efter dig!! men reagerade som dig...Wowhow här, PÅSK!
    Imorgon ska denna påskiga tidning lusläsas, Klem Anna

    SvaraRadera