4 nov. 2012

Helgjobb

Ja, helgjobb blir det ju så gott som varje helg.

Eftersom både jag och min sambo arbetar på vardagarna,

så blir det till att bygga hus på all ledig tid. I helgen hyvlas det bräder på löpande band.




Älsklingen och pappa arbetar på bra. Har även fått hjälp av en snäll granne.



Så det börjar på att bli en rejäl hög med virke.

Själv har jag inte hjälpt till alls måste jag erkänna, men vi har ju faktiskt ett hem, 

barn och djur,  blogg och vänner som måste skötas om också ;)

Bland annat så har det bytts sängkläder och den här lilla rackaren

vägrade att flytta sig när jag skulle bädda sängen idag. 


Jag hoppas att er helg har varit fin och att ni har hunnit med lite bus och mycket godis.

Men även att det har funnit tid till att tända ett ljus, eller flera..

och sänt tankar till våra nära och kära som inte längre finns fysikt omkring oss. 

KRAM

7 kommentarer:

  1. Du skfå ta del av allt jag kan i betongväg sen :) Jag hoppas så att det kommer bli bra. Inget man gör om i en handvändning..
    Hoppas ni hunnit med en massa i helgen, men det ser ju ut som så! Heja er! Får snart ta och göra ett studiebesök!!! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Vad flitiga ni är.Söt han är hunden, klart han inte vill flytta sig från varma goa sängen. Hoppas du och de dina får en riktigt bra vecka och att ni inte får massor av snö som hindrar hus bygget.
    kram

    SvaraRadera
  3. Mycket jobb ni måste ha nu då! Men något roligt som väntar sen!
    Såå söt vovve ni har. Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Näääämen vilken söööötis på sista fotot:))))) Vad himla duktiga ni är, det går framåt med ert bygge!! Och som du säger, det finns ju ett liv parallellt med husbygge också, alla vardagsmåsten som ska skötas!!!

    Stöööörsta kraaaaaaamen aka

    SvaraRadera
  5. Oj, vad ni kämpar på! Tänk vad roligt när ni kan titta på ert verk och känna att det där har ni faktiskt åstadkommit :)

    Sötisen på sista bilden gör mig varm. Har en lika envis liten här, som absolut inte flyttar sig för bäddning. Jag brukar bädda in henne så kryper hon fram när hon vill :)

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Det är svårt att kombinera vardagliga sysslor med ett hus bygge. Man lyckas hitta någon kompromiss till slut. Vi tände en lykta i lördags som fortfarande brinner. Skickade lite tankar till dem som inte är med oss längre.

    SvaraRadera
  7. Hej Helena,
    Grattis, du vann pallen Marseille från Reforma Sthlm i tävlingen hos Bromans Bravader. Maila mig dina kontaktuppgifter på jannikecb@gmail.com så ska jag se till att den levereras till dig.
    Kram Jannike

    SvaraRadera