18 maj 2013

FASAD

I dag har vi stått i gassande sol hela dagen och njutit och svettats...

Vi har spikat och sågat panel,  en dubbelfasad.




Som jag har berättat tidigare har vi valt att behandla panelen med järnvitriol.

Även om det inte syns på bilden så har allt uppsatt virke behandlats.

Men om ni tittar lite noggrannare på bräderna längst till höger så är de 

lite mörkare än de övriga. Det beror på att de har suttit uppe 1 vecka,

medan resten blev uppsatt idag. Panelen kommer fortsätta ändra färg för varje

dag som går och det kommer att dröja några månader innan vi får

en aning om hur resultatet kommer att bli.




Nu är det snart dags att slänga upp fötterna i soffan tillsammans med

älsklingen och döttrarna. Svulla lite godis, chips och grönsaker med dipp

och kolla på Eurovision song contest 2013.

Jag har ingen tippad vinnare för kvällen, då jag inte hört något annat

bidrag än det svenska och det är ingen favorit hos mig..

Men må bäste man (eller kvinna) vinna!

Vem tippar (tippade) ni som vinnare? 



1 kommentar:

  1. Men vad fint det blir! Ska bli spännande att följa det här med färgen, tror det kommer bli jätte snygg färg när den är klar. Vad flitiga ni varit!
    Här tror jag vi skippar mellon, bara gubben, jag och Erik hemma och han ska ju straxt i säng. Tror det får bli en film i stället.
    Ha en riktigt go kväll!
    Kram

    SvaraRadera