22 sep. 2013

Rubrik

Tänk att det ibland kan vara så svårt att komma på en rubrik.

Efter 300+ inlägg så känns varje idé på rubrik som om man har skrivit den tidigare.

Hur viktig är egentligen rubriken?! Bland följare spelar den nog ingen större roll,

men om man vill fånga nya läsare så måste det vara nått som drar..

Men istället för att lägga tid på att fundera ut något fyndigt så kastar jag mig istället 

in på det som jag är här för att göra.....

Dvs uppdatera er hur det går med bygget.

Först och främst vill jag visa att vi har fått "svampar" på taket ;)





"Svampen" till vänster är till vår köksfläkt och den till höger är avluftningsrör för avloppet,

så att det inte ska bubbla i rören/toaletten etc. har jag nyligen fått lära mig. 

Sen har det målats bräder som monterats bakom där hängrännorna ska på plats.

Och så har det monterats hängrännor.

Så nu är vi redo för höstregnet också (men inte mentalt)!




Som ni ser fattas det fortfarande panel på två sidor av huset och en av anledningarna till det är

att burspråkstaket måste på plats först. Vilket ni kan se också är på gång.

Det har varit fantastiskt sensommarväder i helgen och vi närmar oss en vacker säsong.




Men förutom de vackra färgerna och den friska luften som naturen har att erbjuda så är

jag inget större fan av hösten. Jag tycker inte om att mörkret smyger sig på och redan nu

när vi åker ut till bygget efter jobbet så har det börjat att skymma.

Fast solnedgången är väldigt vacker!




Bilden är tagen från vägen nedanför vårt hus.

Fortsätter uppdateringen (kanske) i morgon, för nu måste jag säga god natt

och ladda för en ny arbetsvecka.


5 kommentarer:

  1. Det är kul att se att det händer så mycket! Har ni någon tid för tänkt inflyttning? Eller blir det när det bli?!
    Ni är grymt duktiga! Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad mycket ni hinner med fast ni gör de efter arbetstid! Fint blir det!
    Ha en riktigt härlig dag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Sneakar in här lite. Vill bara tipsa om lite saker som händer på Lina Gardelid art just nu. Nya reproduktioner från original finns i produktion nu och jag firar det med 20% rabatt fram till den 6:e okt! Omtyckta WINGS finns också i produktion igen. Nu i vanliga 50x70 men även STÖRRE 70x100! Ta gärna en kik vetja.. och passa på! :D
    http://linagardelid.blogspot.se

    SvaraRadera
  4. Vilket fint hus! Kom in på bloggen genom att jag sökte på "bloggar från Forsa" Är själv gammal Forsabo men flyttade till södra Sverige i unga dagar, efter studentexamen. Det är många år sedan nu men jag minns genom bilderna Du visar hur vacker sjön och naturen var, och är. Hade flera kamrater i Sunnanbäck och har faktiskt dragit både gädda och aborre i vattnet utanför ert nybygge. Där fanns alltid något att göra för barn, både vinter och sommar. Lycka till med ert nya boende! / Birgitta Rosen, Helsingborg

    SvaraRadera
  5. ÅHHH vad avundsjuk jag blir:) jag vill också bo på landet med den utsikten haha LOVELY

    Kom hälsa på mig på bloggen snart igen:)

    Ha en härlig helg

    LOVE Maria at inredningsvis.se - en blogg om inredning

    SvaraRadera