1 maj 2015

Äntligen kök

Vi har fått vår fasadbelysning inkopplat, så när det mörknar tänds ljuset automatiskt

på våra 3 gavlar. Lite längre fram kommer vi även ha lampor under takfoten.





Ursäkta den dåliga kvalitén på bilderna, men min mobil tar inga bra bilder 

längre och särskilt inte bilder i mörker.

De 2 senaste dagarna har jag monterat köksstommar och lådor.

Jag har även fortsatt med målandet av lister och dörrkarmar.

Medan jag har gjort det har maken byggt skafferi.





Det ska bli fantastiskt skönt att få ha ett stort skafferi.

De senaste 10 åren har mitt skafferi bestått av några hyllor i en skänk.

Det ska faktiskt bli helt underbart att få ett riktigt kök, då vårt nuvarande

kök är väldigt enkelt med bänkspis/ugn, minimal diskbänk och inga avställningsytor.

Köksskåp och lådor är också nästintill obefintliga.

Förstår inte hur jag har stått ut alla dessa år!

Hoppas ni alla har haft en bra start på maj månad.



4 kommentarer:

  1. Hej!

    Det ser verkligen mysigt ut på kvällsbilden, så bra med såna lampor som tänds när det skymmer.

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  2. Hej igen! Så konstigt det här blev! Tre gånger?! Och det är inte den 3 maj kl 22.44! Idag är det 4 maj och klo är 07.46! Märkligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack för dina inlägg, alltid lika trevligt men jag raderade dubbletterna! kram Helena

      Radera
  3. Blommiga rutan gillar verkligen din utebelysning ;) Och det gör jag med, superfint blev det! Och jag kan garantera att ett skafferi är heeeelt underbart att ha, jag vet inte hur jag skulle klara mig utan mitt :) Vad fint det blir och vad händiga ni är!

    Kramar aka

    SvaraRadera